U prethodnom postu govorili smo o nekim
strategijama za poboljšanje medijske pismenosti koje sami možete primenjivati.
Danas govorimo o još nekim tehnikama kao što su proveravajte svoj mentalni kod,
stičite raznovrsno i korisno znanje, imajte u vidu kontinuum stvarnost-mašta,
pravite poređenja medijskih kanala.
1.
Proveravajte svoj mentalni kod
U ovom delu važno je postaviti sebi
pitanja koja se tiču zadovoljavanja sopstvenih potreba i potreba medija. Dakle,
da li ste vi programirali svoje korišćenje medija da bi zaovoljili sopstvene
potrebe ili ste programirani tako da medije koristite zadovoljavajući njihove
potrebe? Ovi odgovori doprinose osvešćivanju korišćenja medija i omogućavaju
vam da medije maksimalno koristite za zadovoljavanje sopstvenih potreba, dakle,
tako da vam služe.
2.
Stičite raznovrsno i korisno znanje
Svakako da uvek postoji raskorak između trenutnog i željenog znanja. Danas, vi
mnoge informacije i znanja o temi koja vas zanima možete da steknete sami, i to
upravo putem medija. Međutim, ovde je bitno unapred osvestiti šta i kako želimo
da saznamo i kolika je naša motivacija za nekim znanjem. U suprotnom, nećemo
dobiti informacije koje želimo, već one koje nam mediji nametnu.
3.
Imajte u vidu kontinuum stvarnost-mašta
U medijima je posebno važno osvestiti da
ništa nije samo stvarnost ili samo mašta već se radi o kontinuumu. Svaka
emisija, serija, reality show koji pogledate ima elemente i stvarnosti i mašta.
Zato je ovde poruka koju šalju mediji jako bitna. Važno je raščlaiti poruku na
sastavne delove, a zatim odrediti koji delovi su stvarni, a koji su deo mašte. Granicu
između stvarnosti i mašte je jako teško odrediti, zato budite obazrivi.
4.
Pravite poređenja medijskih kanala
S obzirom na to da se informacije jako
brzo šire, a da medijske poruke mogu imati različite ciljeve, ako obratite
pažnju primetićete da ista informacija može biti različito prenešena. Npr. ista
vest u nedeljnim novinama i nekom veb-sajtu i portalu može imati dosta
sličnosti, ali i dosta razlika. Ovde je poželjno da pokušate da sami osmislite
da istu vest prenesete putem više medijskih kanala, na taj način primetićete
koliko sam kanal kojim prenosimo informacije može imati veliki uticaj na poruku
i njeno značenje koje medij šalje.
U sledećem postu govorićemo o prestale tri tehnike koje
možete da koristite svakodnevno za poboljšanje svoje medijske pismenosti. 👉
Više o temi možete pronaći u: 👇
Poter, Dž. (2011) Medijska pismenost, Beograd, Clio.
Poter, Dž. (2011) Medijska pismenost, Beograd, Clio.
Comments
Post a Comment